Andalúzia južné Španielsko

01.03.2024

Spoznávací okruh Naprieč Andalúziou

Využite príležitosť prostredníctvom nášho cestopisu zúčastniť sa na 5 dňovom dobrodružstve na juhu Španielska v oblasti španielskej Andalúzie. Objavte s nami výnimočné krásy krajiny, ktoré ponúka južné Španielsko.

Krásne výhľady, výborné jedlo, skvelé služby a milý ľudia. Náš španielsky road-trip je zostavený tak, aby ste sa na všetky miesta dostali pohodlne, pešo alebo s autom bez pohonu všetkých kolies. Južné Španielsko ponúka neobmedzené množstvo pekných off-roadových ciest. Pri možnosti výberu terénneho auta na objavovanie krajiny je to pre Vás pridaná hodnota.

Krajinu sme navštívili v marci. V tomto období je oblasť pri pobreží turisticky zahustená riedko, oblasť hôr a púšte (s výnimkou lyžiarskeho strediska Sierra Nevada) takmer vôbec. Osobne sme prešli 20 kilometrov po nádhernej časti cesty smerom z Rondy k pobrežiu bez stretu s inou posádkou. V období Marca je dôležité pripraviť sa aj na chladné počasie najmä v oblasti vnútrozemia.

Do Malagy sme sa dostali pravidelnou leteckou linkou z Viedne. Na letisku v Malage sme si cez spoločnosť MalagaCars prenajali auto a vydali sa na krásne cesty južného španielska. Spoločnosť MalagaCars ponúka k prenájmu službu plného poistenia exteriéru a interiéru vozidla. Túto službu odporúčame z dôvodu bezstarostného využívania vozidla a možnosti zapožičať vozidlo bez zloženia depozitu. Naša cena prenájmu vozidla za 5 dní aj s plným poistením bola 85 eur. Cesty sú v oblasti Andalúzie veľmi kvalitné. Oblasť je prepojená nespoplatnenými rýchlostnými cestami s označením A. Maximálna povolená rýchlosť na cestách s označením A je 120km/h. Cesty s označením AP sú spoplatnené. Fanúšikovia off-roadu majú možnosť širokého výberu off-roadových trás. My sme mali zapožičané vozidlo Opel Corsa a všetky s nižšie vypísaných cieľov sme bez problémov objavili so spomínaním vozidlom.

Kvalita ponúkaných potravín je na výbornej úrovni. Cennou porovnateľné s našimi obchodnými reťazcami. V Andalúzii nájdete výborné domáce reštaurácie ale spomenúť treba aj množstvo neosobných na turistov zameraných priemerných reštaurácii. V cestopise ponúkame tip na výbornú reštauráciu Restaurante El Tesoro Experience.

Počas nášho 5 dňového road-tripu sme vystriedali 3 ubytovacie zariadenia, zvolených podľa našej dennej etapy naplánovanej trasy. Pre predstavu uverejníme cenu s DPH ubytovania pre 2 osoby bez stravy. Ubytovanie bolo objednané vo februári na obdobie od 01.03.2024 - 05.03.2024 cez overenú stránku Booking.

1.noc - YIT Abentofail Guadix (75eur)

2-3. noc - Ronda (143,20eur)

4. noc - Ilunion Hacienda de Mijas (48,96eur)

CESTOVNÝ PLÁN

Deň

Prílet Na letisko Malaga, prebratie vozidla. Cesta k Presa De Quéntar (sto metrov vysoká priehrada). Vybudovaná v horách v roku 1976. Pokračujeme po ceste smerom do mesta Guadix cez bod ku ktorému vedie nespevnená cesta Puente Del Grado.

Približne jednu tretinu našej zeme tvoria púšte. Druhý deň sa vydávame spoznať tú španielsku: Púšť Gorafe. Za rok tu spadne v priemere iba 25cm zrážok čo je naozaj sucho. Na púšť odporúčame cestu cez dedinku Gorafe. Pokračujeme krásnou cestou do dediny Villanueva de las Torres. Obliekame zimné bundy, ďalším bodom bude jedno z najznámejších lyžiarskych oblastí Španielska Sierra Nevada. K večeru prichádzame do mestečka Ronda.

Spoznávame Rondu a okolie Rondy. Ráno okolie, v poobedných hodinách sa vraciame späť do centra Rondy. Odporúčané parkovanie v Ronde (parkovanie - Pl. Duquesa de Parcent – parkovanie je k dispozícii priamo v centre mesta a je cenovo dostupné – prvá hodina zdarma ďalšia začatá hodina 1 euro.)

Zaujímavé body v okolí Rondy: ( Caminito del Rey, La organic, Caminito del Rey, Mirador de Tres Embalses, Mirador de Tres Embalses, Grazalema, Zahara de la sierra

Deň

Opúšťame vnútrozemie a vydávame sa k pobrežiu. Smerujeme krásnou opustenou cestou z Rondy s medzi cieľom Venta el refugio do cieľa k pieskovým dunám Duna de Valdevaqueros. Španielske pobrežie sa nesie v duchu Windsurfingu a Kitingu. Odporúčame navštíviť reštauráciu Restaurante El Tesoro Experience.

deň

Vrátenie auta odlet z Malagy.

Juh španielska je krajina, ktorá ponúka skvelý cestovateľský zážitok so všetkým čo k nemu patrí. A to v prípade či krajinu spoznávate v aute, off-roade, na motorke či bicykli.

OBJAV ANDALÚZIU NA MOTOCYKLI

"Expedícia Andalúzia je unikátny moto event pod hlavičkou BMW TechMoto Bratislava. Úcastníci spoznajú na najnovších modeloch BMW Motorrad (R1250GS, R1250R...) najkrajšie miesta slnečnej Andalúzie, ochutnajú autentickú gastronómiu a pod vedením profi inštruktora sa zlepšia v technike jazdy."